Πρωτότυπο Κείμενο
|
Ἑρμηνεία Ἰωάννου Κολιτσάρα
|
Ἑρμηνεία Παναγιώτη Τρεμπέλα
|
αὶ
τὴν σκηνὴν ποιήσεις δέκα αὐλαίας
ἐκ βύσσου κεκλωσμένης καὶ ὑακίνθου
καὶ πορφύρας καὶ κοκκίνου κεκλωσμένου·
Χερουβὶμ ἐργασίᾳ ὑφάντου
ποιήσεις αὐτάς.
|
ιὰ
τὸ πρῶτον ἐσωτερικὸν κάλυμμα
τῆς σκηνῆς θὰ κατασκευάσῃς δέκα
τεμάχια ἀπὸ ὕφασμα λινὸν ὑφασμένον
μὲ στριμμένην κλωστὴν χρώματος κυανοῦ,
βαθέως ἐρυθροῦ καὶ κοκκίνου.
Ἐπάνω εἰς αὐτὰ θὰ ὑφάνῃς
μορφὰς χερουβίμ. |
αὶ
θὰ κάμῃς διὰ τὴν Σκηνήν, ἡ ὁποία
θὰ μαρτυρῇ τὴν παρουσίαν μου, δέκα κουρτίνας
ἀπὸ λευκὰ νήματα βύσσου καὶ νήματα
πορφύρας μὲ χρῶμα γαλάζιο, ξανθοκόκκινο καὶ
βαθὺ κόκκινον. Εἰς τὰς κουρτίνας αὐτὰς
θὰ ὑφάνῃς μὲ ἐπιδέξιον τεχνίτην
μορφὰς Χερουβίμ. |
2
Μῆκος τῆς αὐλαίας τῆς μιᾶς
ὀκτὼ καὶ εἴκοσι πήχεων καὶ
εὖρος τεσσάρων πήχεων ἡ αὐλαία
ἡ μία ἔσται· μέτρον τὸ
αὐτὸ ἔσται πάσαις ταῖς αὐλαίαις.
|
2
Τὸ μῆκος τοῦ ἑνὸς τεμαχίου
ὑφάσματος θὰ εἶναι εἴκοσι ὀκτὼ
πήχεις, τὸ δὲ πλάτος τέσσαρες
πήχεις. Αἱ διαστάσεις αὐταὶ
θὰ εἶναι καὶ διὰ τὰ ἄλλα
ἐννέα τεμάχια. |
2
Κάθε κουρτίνα θὰ ἔχῃ μῆκος εἰκοσιοκτὼ
πήχεις καὶ πλάτος τέσσαρες πήχεις. Ὅλαι αἱ
κουρτίναι θὰ ἔχουν τὰς ἰδίας διαστάσεις.
|
3
Πέντε δὲ αὐλαῖαι ἔσονται ἐξ
ἀλλήλων ἐχόμεναι ἡ ἑτέρα
ἐκ τῆς ἑτέρας, καὶ πέντε
αὐλαῖαι ἔσονται συνεχόμενοι ἕτερα
τῇ ἑτέρᾳ.
|
3
Τὰ πέντε ἀπὸ τὰ τεμάχια
αὐτὰ θὰ ραφοῦν τὸ ἕνα
μὲ τὸ ἄλλο, ὥστε νὰ ἀποτελοῦν
ἕνα τεμάχιον, μίαν αὐλαίαν.
Ὁμοίως καὶ τὰ ἄλλα πέντε
τεμάχια θὰ ραφοῦν τὸ ἕνα μὲ
τὸ ἄλλο, διὰ νὰ ἀποτελέσουν
δευτέραν αὐλαίαν. |
3
Αἱ πέντε ἀπὸ αὐτὰς τὰς
κουρτίνας θὰ συνδέωνται ἡ μία μὲ τὴν
ἄλλην ἔτσι, ὥστε νὰ ἀποτελοῦν
ἕνα παραπέτασμα καὶ αἱ ἄλλαι πέντε
θὰ εἶναι ἐπίσης ἠνωμέναι μεταξύ
των. |
4
Καὶ ποιήσεις αὐταῖς ἀγκύλας
ὑακινθίνας ἐπὶ τοῦ χείλους
τῆς αὐλαίας τῆς μιᾶς ἐκ
τοῦ ἑνὸς μέρους εἰς τὴν
συμβολὴν καὶ οὕτω ποιήσεις ἐπὶ
τοῦ χείλους τῆς αὐλαίας τῆς
ἐξωτέρας πρὸς τῇ συμβολῇ τῇ
δευτέρᾳ. |
4
Θὰ κατασκευάσῃς, διὰ τὰ δύο
αὐτά, λωρία συνδέσεως χρώματος
κυανοῦ, τὰ ὁποῖα θὰ τοποθετήσῃς
εἰς τὸ ἄκρον τοῦ ἑνὸς
μεγάλου τεμαχίου, ἐκεῖ ὅπου
θὰ γίνῃ ἡ σύνδεσις μὲ
τὸ ἄλλο τεμάχιον. Τὸ αὐτὸ
θὰ κάμῃς καὶ διὰ τὸ ἄκρον
τοῦ ἄλλου μεγάλου τεμαχίου.
|
4
Καὶ θὰ κάμῃς δι’ αὐτὰ τὰ
παραπετάσματα θηλειὲς ἀπὸ νῆμα μὲ
γαλάζιο χρῶμα εἰς τὸ ἄκρον τῆς
μιᾶς κουρτίνας ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος,
ὅπου θὰ γίνεται ἡ συνδεσις μὲ τὸ
ἄλλο παραπέτασμα. Ἔτσι ἀκριβῶς θὰ
κάμῃς καὶ εἰς τὸ ἄκρον τῆς
ἐξωτερικῆς κουρτίνας τοῦ δευτέρου παραπετάσματος,
ὅπου θὰ γίνεται ἡ συνδεσις.
|
5
Πεντήκοντα ἀγκύλας ποιήσεις τῇ
αὐλαίᾳ τῇ μιᾷ, καὶ πεντήκοντα
ἀγκύλας ποιήσεις ἐκ τοῦ μέρους
τῆς αὐλαίας κατὰ τὴν συμβολὴν
τῆς δευτέρας, ἀντιπρόσωποι ἀντιπίπτουσαι
ἀλλήλαις εἰς ἐκάστην.
|
5
Πεντήκοντα τέτοια λωρία συνδέσεως
θὰ κάμῃς διὰ τὴν μίαν
αὐλαίαν καὶ ἄλλα πεντήκοντα
λωρία διὰ τὴν ἄλλην, ἐκεῖ
ὅπου θὰ γίνεται ἡ σύνδεσις.
Τὰ λωρία συνδέσεως ἐκάστης αὐλαίας
θὰ εἶναι τὸ ἕνα ἀπέναντι
τοῦ ἄλλου. |
5
Πενήντα θηλειὲς θὰ κάμῃς εἰς τὸ
ἕνα παραπέτασμα καὶ πενήντα θηλειὲς θὰ
κάμῃς εἰς τὸ ἄλλο παραπέτασμα εἰς
τὸ μέρος, ὅπου θὰ συνδέωνται μεταξύ
των. Αἱ θηλειαὶ πρέπει νὰ εὑρίσκωνται
κάθε μία ἀκριβῶς ἀπέναντι ἀπὸ
τὴν ἄλλην. |
6
Καὶ ποιήσεις κρίκους πεντήκοντα χρυσοῦς.
Καὶ συνάψεις τὰς αὐλαίας ἑτέραν
τῇ ἑτέρᾳ τοῖς κρίκοις.
Καὶ ἔσται ἡ σκηνὴ μία.
|
6
Θὰ κατασκευάσῃς πεντήκοντα χρυσοῦς
κρίκους καὶ μὲ αὐτοὺς διὰ
τῶν λωρίων, ποὺ ἔχουν αἱ δύο
αὐλαῖαι, θὰ συνδέσῃς αὐτὰς
εἰς μίαν. Οὕτω τὸ πρῶτον ἐσωτερικὸν
κάλυμμα τῆς σκηνῆς θὰ εἶναι
ἕνα. |
6
Θὰ κατασκευάσῃς καὶ πενήντα χρυσοῦς
κρίκους καὶ θὰ συνδέσῃς μὲ τοὺς
κρίκους τὰ δύο παραπετάσματα τὸ ἕνα μὲ
τὸ ἄλλο. Καὶ ἔτσι θὰ γίνῃ
ἑνιαῖον τὸ κάλυμμα τῆς Σκηνῆς.
|
7
Καὶ ποιήσεις δέρρεις τριχίνας σκέπην
ἐπὶ τῆς σκηνῆς, ἕνδεκα δέρρεις
ποιήσεις αὐτάς.
|
7
Εἰς κάλυψιν τοῦ πρώτου θὰ κατασκευάσῃς
δεύτερον κάλυμμα. Ἕνδεκα τρίχινα τέτοια
παραπετάσματα θὰ κατασκευάσῃς.
|
7
Θὰ φτιάξῃς δὲ διὰ τὴν σκηνὴν
καὶ καλύμματα σκληρὰ τρίχινα. Θὰ κητασκευάσῃς
ἕνδεκα τρίχινα τεμάχια. |
8
Τὸ μῆκος τῆς δέρρεως τῆς μιᾶς,
τριάκοντα πήχεων, καὶ τεσσάρων πήχεων
τὸ εὖρος τῆς δέρρεως τῆς μιᾶς·
τὸ αὐτὸ μέτρον ἔσται ταῖς
ἕνδεκα δέρρεσι. |
8
Τὸ μῆκος τοῦ παραπετάσματος θὰ
εἶναι τριάκοντα πήχεις τὸ δὲ
πλάτος αὐτοῦ θὰ εἶναι τέσσαρες
πήχεις. Τὰς αὐτὰς διαστάσεις
θὰ ἔχουν καὶ τὸ καθένα ἀπὸ
τὰ ἕνδεκα αὐτὰ παραπετάσματα.
|
8
Τὸ κάθε ἕνα τρίχινον τεμάχιον θὰ ἔχῃ
μῆκος τριάντα πήχεις καὶ πλάτος τέσσαρες πήχεις.
Τὰς ἰδίας διαστάσεις θὰ ἔχουν καὶ
τὰ ἕνδεκα τρίχινα τεμάχια. |
9
Καὶ συνάψεις τὰς πέντε δέρρεις
ἐπὶ τὸ αὐτό, καὶ τὰς
ἓξ δέρρεις ἐπὶ τὸ αὐτό.
Καὶ ἐπιδιπλώσεις τὴν δέρριν
τὴν ἕκτην κατὰ πρόσωπον τῆς
σκηνῆς. |
9
Θὰ ράψῃς τὰ πέντε παραπετάσματα
εἰς ἕνα καὶ τὰ ἄλλα ἓξ
εἰς ἄλλο ἕνα. Τὸ ἕκτον τεμάχιον
τοῦ μεγάλου αὐτοῦ παραπετάσματος
θὰ τὸ διπλώσῃς εἰς τὴν
εἴσοδον τῆς σκηνῆς. |
9
Θὰ συνδέσῃς δὲ τὰ πέντε τρίχινα τεμάχια
εἰς ἕνα σύνολον. Θὰ ἑνώσῃς
ἐπίσης μεταξύ των καὶ τὰ ὑπόλοιπα
ἕξι τρίχινα τεμάχια. Τὸ ἕκτον τεμάχιον τοῦ
δευτέρου τριχίνου τμήματος θὰ τὸ διπλώσῃς
εἰς τὴν πρόσοψιν τῆς Σκηνῆς.
|
10
Καὶ ποιήσεις ἀγκύλας πεντήκοντα
ἐπὶ τοῦ χείλους τῆς δέρρεως
τῆς μιᾶς, τῆς ἀνὰ μέσον
κατὰ συμβολήν. Καὶ πεντήκοντα ἀγκύλας
ποιήσεις ἐπὶ τοῦ χείλους τῆς
δέρρεως, τῆς συναπτούσης τῆς δευτέρας.
|
10
Θὰ κατασκευάσῃς εἰς τὸ ἄκρον
τοῦ ἑνὸς παραπετάσματος πεντήκοντα
λωρία συνδέσεως, ἐκεῖ ὅπου θὰ
γίνεται ἡ σύνδεσις μὲ τὸ ἄλλο,
καὶ πεντήκοντα κρίκους εἰς τὸ
ἄκρον τοῦ ἄλλου παραπετάσματος ἐκεῖ
ὅπου αὐτὸ θὰ συνδέεται μὲ
τὸ πρῶτον. |
10
Θὰ κάμῃς καὶ πενήντα θηλειὲς εἰς
τὸ ἄκρον τοῦ ἑνὸς τριχίνου τεμαχίου,
ποὺ εὑρίσκεται πρὸς τὸ ἐσωτερικὸν
μέρος, ἐκεῖ ὅπου θὰ συνδέωνται μεταξύ
των τὰ δύο τρίχινα τμήματα. Θὰ κάμῃς καὶ
πενήντα θηλειὲς εἰς τὸ ἄκρον τοῦ
τριχίνου τεμαχίου τοῦ ἄλλου τμήματος, ἐκεῖ
ἀκριβῶς ὅπου γίνεται ἡ σύνδεσις
μὲ τὸ προηγούμενον. |
11
Καὶ ποιήσεις κρίκους χαλκοῦς πεντήκοντα.
Καὶ συνάψεις τοὺς κρίκους ἐκ
τῶν ἀγκυλῶν, καὶ συνάψεις τὰς
δέρρεις, καὶ ἔσται ἕν.
|
11
Θὰ κατασκευάσῃς πεντήκοντα χαλκοῦς
κρίκους καὶ διὰ μέσου αὐτῶν
θὰ συνδέσῃς τὰ λωρία συνδέσεως,
ὥστε τὰ δύο παραπετάσματα νὰ
γίνουν ἕνα κάλυμμα. |
11
Θὰ κατασκευάσῃς ἐπίσης καὶ πενήντα
κρίκους ἀπὸ χαλκὸν καὶ θὰ περᾴσῃς
ἀπὸ τοὺς κρίκους τὶς θηλειὲς
καὶ θὰ συνδέσῃς ἔτσι τὰ τρίχινα
τεμάχια μεταξύ των, ὥστε νὰ ἀποτελοῦν
ἕνα ἑνιαῖον σύνολον. |
12
Καὶ ὑποθήσεις τὸ πλεονάζον ἐν
ταῖς δέρρεσι τῆς σκηνῆς. Τὸ
ἥμισυ τῆς δέρρεως τὸ ὑπολελειμμένον
ὑποκαλύψεις εἰς τὸ πλεονάζον
τῶν δέρρεων τῆς σκηνῆς. Ὑποκαλύψεις
ὀπίσω τῆς σκηνῆς.
|
12
Μετὰ τὴν κάλυψιν τῆς σκηνῆς,
τὸ πλεονάζον τμῆμα τῶν παραπετασμάτων
θὰ πέσῃ εἰς τὰ πλάγια
τῆς σκηνῆς. Τὸ ἥμισυ τοὺ παραπετάσματος,
τὸ ὁποῖον περισσεύει, θὰ κρέμαται
ἄνωθεν καὶ ὄπισθεν τῆς σκηνῆς.
Οὕτω θὰ καλύψῃς τὸ ὄπισθεν
αὐτῆς μέρος. |
12
Καὶ τὸ τμῆμα ποὺ περισσεύει ἀπὸ
τὰ τρίχινα τεμάχια μετὰ τὴν κάλυψιν τῆς
Σκηνῆς θὰ τὸ ἀφήσῃς νὰ
πέσῃ πρὸς τὰ κάτω ἀπὸ τὰ
πλάγια. Τὸ μισὸ τμῆμα ἀπὸ τὰ
τρίχινα καλύμματα τῆς Σκηνῆς, ποὺ περισσεύει,
θὰ τὸ ἀφήσῃς νὰ πέσῃ
καὶ νὰ σκεπάσῃ τὴν ὀπισθίαν
πλευρὰν τῆς Σκηνῆς. |
13
Πῆχυν ἐκ τούτου, καὶ πῆχυν ἐκ
τούτου, ἐκ τοῦ ὑπερέχοντος τῶν
δέρρεων, ἐκ τοῦ μήκους τῶν δέρρεων
τῆς σκηνῆς, ἔσται συγκαλύπτον ἐπὶ
τὰ πλάγια τῆς σκηνῆς ἔνθεν καὶ
ἔνθεν, ἵνα καλύπτῃ.
|
13
᾿Εκ δὲ τῶν δύο πήχεων, κατὰ
τοὺς ὁποίους εἶναι μεγαλύτερον
τὸ τρίχινον κάλυμμα ἀπὸ τὸ
ἐσωτερικὸν λίνον κάλυμμα κατὰ
πλάτος, θὰ καλύψῃς τὰ πλάγια
τῆς σκηνῆς, ἕνα πῆχυν ἀπὸ
ἐδῶ καὶ ἕνα πῆχυν ἀπὸ
ἐκεῖ. |
13
Οἱ δὲ δύο πήχεις τοῦ τριχίνου καλύμματος
τῆς Σκηνῆς, ποὺ περισσεύουν κατὰ μῆκος,
διότι τὰ τρίχινα θὰ ἔχουν μεγαλύτερον μῆκος
ἀπὸ τὰ πορφυρᾶ καὶ λινά, ἕνας
ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος καὶ ἄλλος
ἀπὸ τὸ ἄλλο, θὰ πέσουν εἰς
τὰς πλαγίας πλευρὰς τῆς Σκηνῆς καὶ
ἀπὸ τὴν μίαν καὶ ἀπὸ τὴν
ἄλλην πλευρὰν τῆς ἔτσι, ὥστε
νὰ τὴν καλύπτουν. |
14
Καὶ ποιήσεις κατακάλυμμα τῇ σκηνῇ
δέρματα κριῶν ἠρυθροδανωμένα, καὶ
ἐπικαλύμματα δέρματα ὑακίνθινα
ἐπάνωθεν. |
14
Ἐπάνω ἀπὸ τὸ τρίχινον
αὐτὸ δεύτερον κάλυμμα θὰ κατασκευάσῃς
καὶ τρίτον κάλυμμα διὰ τὴν σκηνὴν
ἀπὸ δέρματα κριῶν βαμμένα ἐρυθρᾶ
μὲ ἐρυθρόδανον. Καὶ τέταρτον
ἀκόμη δερμάτινον κάλυμμα χρώματος
κυανοῦ θὰ κατασκευάσῃς.
|
14
Θὰ φτιάξῃς ἐπίσης καὶ ἕνα ἀκόμη
κάλυμμα, ποὺ θὰ σκεπάζῃ τελείως τὴν
Σκηνήν, μὲ δέρματα ἀπὸ κριάρια βαμμένα κόκκινα
μὲ ἐρυθρόδανον καὶ ἐπὶ
πλέον ἐπάνω ἀπὸ αὐτὸ ἄλλο
ἕνα κάλυμμα ἀπὸ δέρματα μὲ χρῶμα
γαλάζιο. |
15
Καὶ ποιήσεις στύλους τῆς σκηνῆς
ἐκ ξύλων ἀσήπτων.
|
15
Θὰ κατασκευάσῃς στύλους, σανιδώματα,
διὰ τὸ στήριγμα τῆς σκηνῆς ἀπὸ
ξύλα, ποὺ δὲν σήπονται.
|
15
Καὶ θὰ κατασκευάσεις καὶ στύλους διὰ
τὴν Σκηνὴν ἀπὸ ξύλα σὰν τῆς
ἀκακίας ποὺ δεν σαπίζουν. |
16
Δέκα πήχεων ποιήσεις τὸν στύλον
τὸν ἕνα, καὶ πήχεως ἑνὸς
καὶ ἡμίσους τὸ πλάτος τοῦ
στύλου τοῦ ἑνός.
|
16
Κάθε στῦλος θὰ ἔχῃ μῆκος
μὲν δέκα πήχεις, πλάτος δὲ ἕνα
καὶ ἥμισυ πῆχυν. |
16
Ὁ κάθε στῦλος θὰ ἔχῃ μῆκος
δέκα πήχεις καὶ πλάτος ἕνα πῆχυν καὶ
μισόν. |
17
Δύο ἀγκωνίσκους τῷ στύλῳ
τῷ ἑνί, ἀντιπίπτοντας ἕτερον
τῷ ἑτέρῳ. Οὕτω ποιήσεις
πᾶσι τοῖς στύλοις τῆς σκηνῆς.
|
17
Ἕκαστος ἀπὸ τοὺς στύλους θὰ
ἔχει εἰς τὸ κάτω ἄκρον δύο
προεξοχὰς τὴν μίαν ἀπέναντι
τῆς ἄλλης. Ἔτσι θὰ κατασκευάσῃς
ὅλους τοὺς στύλους τῆς σκηνῆς.
|
17
Θὰ κάμῃς εἰς τὸ κάτω μέρος κάθε στύλου
δύο μικρὰς προεξοχὰς (σὰν πόδια) τὴν
μίαν ἀκριβῶς ἀπέναντι τῆς ἄλλης.
Ἔτσι θὰ κάμῃς δι’ ὃλους τοὺς
στύλους τῆς Σκηνῆς. |
18
Καὶ ποιήσεις στύλους τῇ σκηνῇ,
εἴκοσι στύλους ἐκ τοῦ κλίτους
τοῦ πρὸς βορρᾶν.
|
18
Εἴκοσι τέτοια σανιδώματα θὰ κατασκευάσῃς
διὰ τὴν βορείαν πλευρὰν τῆς
σκηνῆς. |
18
Θὰ κατασκευάσῃς δὲ τοὺς ἑξῆς
στύλους διὰ τὴν Σκηνήν: Ἀπὸ τὴν
βορείαν πλευρὰν θὰ βάλῃς εἴκοσι στύλους.
|
19
Καὶ τεσσαράκοντα βάσεις ἀργυρᾶς
ποιήσεις τοῖς εἴκοσι στύλοις. Δύο
βάσεις τῷ στύλῳ τῷ ἑνὶ
εἰς ἀμφότερα τὰ μέρη αὐτοῦ.
Καὶ δύο βάσεις τῷ στύλῳ
τῷ ἑνὶ εἰς ἀμφότερα τὰ
μέρη αὐτοῦ. |
19
Διὰ τοὺς εἴκοσι αὐτοὺς στύλους
θὰ κατασκευάσῃς τεσσαράκοντα ἀργυρᾶς
βάσεις. Δύο βάσεις διὰ τὸν κάθε
στύλον εἰς τὰ δύο μέρη αὐτοῦ.
|
19
Διὰ δὲ τοὺς εἴκοσι αὐτοὺς
στύλους θὰ φτιάξῃς σαράντα βάσεις ἀπὸ
ἀσῆμι. Δύο βάσεις διὰ τὸν ἕνα
στῦλον, ποὺ θὰ συνδέωνται μὲ τὰς
δύο προεξοχάς του καὶ δύο βάσεις διὰ τὸν
ἄλλον μὲ τὰς δύο προεξοχάς του ἐπίσης
καὶ οὕτω καθεξῆς δι’ ὅλους.
|
20
Καὶ τὸ κλίτος τὸ δεύτερον τὸ
πρὸς νότον, εἴκοσι στύλους.
|
20
Ἡ δευτέρα πλευρά, ἡ πρὸς νότον,
θὰ ἔχῃ εἴκοσι ἐπίσης στύλους.
|
20
Καὶ εἰς τὴν ἄλλην πλευράν, ποὺ
εἶναι πρὸς νότον, θὰ βάλῃς ἄλλους
εἴκοσι στύλους. |
21
Καὶ τεσσαράκοντα βάσεις αὐτῶν
ἀργυρᾶς. Δύο βάσεις τῷ στύλῳ
τῷ ἑνὶ εἰς ἀμφότερα τὰ
μέρη αὐτοῦ, καὶ δύο βάσεις
τῷ στύλῳ τῷ ἑνὶ εἰς
ἀμφότερα τὰ μέρη αὐτοῦ.
|
21
Θὰ κατασκευάσῃς ἐπίσης δι' αὐτοὺς
τεσσαράκοντα βάσεις ἀργυρᾶς·
δύο βάσεις δι' ἀμφοτέρας τὰς
προεξοχὰς τοῦ ἑνὸς στύλου, καὶ
ἀνὰ δύο βάσεις διὰ τὸν
καθένα ἀπὸ τοὺς ἄλλους.
|
21
Θὰ κάμῃς καὶ δι αὐτοὺς σαράντα
βάσεις ἀπὸ ἀσῆμι. Δύο βάσεις διὰ
τὸν ἕνα στῦλον, ποὺ θὰ προσαρμόζωνται
εἰς τὰς δύο προεξοχάς του καὶ δύο
βάσεις διὰ τὸν ἄλλον μὲ τὰς
δύο προεξοχάς του ἐπίσης καὶ οὕτω
καθεξῆς δι ὅλους.
|
22
Καὶ ἐκ τῶν ὀπίσω τῆς σκηνῆς
κατὰ τὸ μέρος τὸ πρὸς θάλασσαν
ποιήσεις ἓξ στύλους.
|
22
Εἰς τὸ ὄπισθεν μέρος τῆς σκηνῆς
τὸ πρὸς τὴν θάλασσαν θὰ κατασκευάσῃς
ἓξ ἐπίσης στύλους. |
22
Εἰς δὲ τὴν ὀπισθίαν πλευρὰν
τῆς Σκηνῆς, ποὺ βλέπει πρὸς δυσμάς,
πρὸς τὴν Μεσόγειον θάλασσαν, θὰ τοποθέτησῃς
ἕξι στύλους. |
23
Καὶ δύο στύλους ποιήσεις ἐπὶ
τῶν γωνιῶν τῆς σκηνῆς ἐκ τῶν
ὀπισθίων. |
23
Θὰ κατασκευάσῃς δύο στύλους
εἰς τὰς γωνίας τοῦ ὄπισθεν μέρους
τῆς σκηνῆς. |
23
Θὰ φτιάξῃς καὶ δύο στύλους διὰ τὰς
γωνίας τῆς ὀπισθίας αὐτῆς πλευρὰς
τῆς Σκηνῆς. |
24
Καὶ ἔσται ἐξ ἴσου κάτωθεν. Κατὰ
τὸ αὐτὸ ἔσονται ἴσοι ἐκ
τῶν κεφαλῶν εἰς σύμβλησιν μίαν.
Οὕτω ποιήσεις ἀμφοτέραις τοῖς
δυσὶ γωνίαις. Ἴσαι ἔστωσαν.
|
24
Οἱ στῦλοι αὐτοὶ θὰ εἶναι
ἴσου πάχους ἀπὸ κάτω ἕως
ἄνω, ὥστε θὰ ἀποτελοῦν ἕνα
σῶμα μὲ τοὺς γωνιαίους στύλους.
Ἔτσι θὰ κάμῃς καὶ διὰ
τοὺς δύο γωνιαίους στύλους. Θὰ
εἶναι ἴσου πάχους καὶ ὕψους.
|
24
Οἱ στῦλοι αὐτοὶ τῶν γωνιῶν
θὰ ἔχουν ἴδιο πάχος ἀπὸ κάτω
μέχρι ἐπάνω. Θὰ εἶναι ἴσοι μεταξύ
των καὶ θὰ συνδέωνται εἰς ἕνα. Ἔτσι
θὰ κάμῃς καὶ διὰ τοὺς δύο γωνιαίους
στύλους. Θὰ ἔχουν τὰς ἰδίας διαστάσεις.
|
25
Καὶ ἔσονται ὀκτὼ στῦλοι, καὶ
αἱ βάσεις αὐτῶν ἀργυραῖ
δέκα ἕξ· δύο βάσεις τῷ
ἑνὶ στύλῳ εἰς ἀμφότερα
τὰ μέρη αὐτοῦ, καὶ δύο
βάσεις τῷ στύλῳ τῷ ἑνί.
|
25
Κατ' αὐτὸν τὸν τρόπον πρὸς δυσμὰς
θὰ ὑπάρχουν ὀκτὼ στῦλοι
καὶ δέκα ἓξ ἀργυραῖ βάσεις,
δύο βάσεις δι' ἀμφοτέρας τὰς
προεξοχὰς ἑκάστου στύλου.
|
25
Καὶ θὰ γίνουν συνολικῶς οἱ στῦλοι
τῆς δυτικῆς πλευρᾶς ὀκτώ, αἱ
δὲ βάσεις των, ποὺ θὰ εἶναι ἀπὸ
ἀσῆμι, δεκαέξι. Δύο βάσεις διὰ τὰς
δύο προεξοχάς, ποὺ θὰ ὑπάρχουν εἰς
τὸ κάτω μέρος τοῦ στύλου, καὶ δύο βάσεις
διὰ τὰς προεξοχὰς τοῦ ἑπομένου
ἕως τέλους. |
26
Καὶ ποιήσεις μοχλοὺς ἐκ ξύλων
ἀσήπτων· πέντε τῷ ἑνὶ
στύλῳ ἐκ τοῦ ἑνὸς μέρους
τῆς σκηνῆς, |
26
Θὰ κατασκευάσῃς μοχλοὺς ἀπὸ
ξύλα ἄσηπτα. Πέντε μοχλοὶ θὰ
διέρχωνται ἀπὸ κάθε στῦλον ἀπὸ
τὸ ἕνα μέρος τῆς σκηνῆς, τὸ
βόρειον. |
26
Θὰ φτιάξῃς καὶ κοντάρια ἀπὸ
ξύλα ποὺ δὲν σαπίζουν. Πέντε κοντάρια (σὰν
ἀμπάρες) θὰ ἐφάπτωνται μὲ
κάθε στῦλον τῆς μιᾶς πλευρὰς τῆς
Σκηνῆς. |
27
Καὶ πέντε μοχλοὺς τῷ στύλῳ
τῷ ἑνὶ κλίτει τῆς σκηνῆς
τῷ δευτέρῳ, καὶ πέντε μοχλοὺς
τῷ στύλῳ τῷ ὀπισθίῳ
τῷ κλίτει τῆς σκηνῆς τῷ πρὸς
θάλασσαν. |
27
Πέντε μοχλοὶ θὰ διέρχωνται ἀπὸ
κάθε στύλον τοῦ δευτέρου κλίτους,
τοῦ νοτίου, καὶ πέντε ἐπίσης
μοχλοὶ ἀπὸ κάθε στῦλον τοῦ
ὄπισθεν μέρους τῆς σκηνῆς, τοῦ
δυτικοῦ τοῦ πρὸς τὴν θάλασσαν.
|
27
Καὶ πέντε κοντάρια διὰ τοὺς στύλους τῆς
ἀπέναντι πλευρᾶς τῆς Σκηνῆς καὶ
πέντε κοντάρια διὰ τοὺς στύλους τῆς ὀπισθίας
πλευρᾶς τῆς Σκηνῆς, ποὺ βλέπει πρὸς
δυσμάς. |
28
Καὶ ὁ μοχλὸς ὁ μέσος ἀναμέσον
τῶν στύλων διικνείσθω ἀπὸ τοῦ
ἑνὸς κλίτους εἰς τὸ ἕτερον
κλίτος. |
28
Ὁ μεσαῖος μοχλός, ὁ κεντρικός,
θὰ διέρχεται ἀνὰ μέσον τῶν
στύλων ἀπὸ τὴν μίαν πλευρὰν
εἰς τὴν ἄλλην. |
28
Τὸ δὲ κεντρικὸ κοντάρι, ποὺ εἶναι
εἰς τὸ μέσον τῶν στύλων, νὰ περνᾷ
ἀπὸ τὴν μίαν πλευρὰν τῆς Σκηνῆς
καὶ νὰ φθάνῃ μέχρι τὴν ἄλλην.
|
29
Καὶ τοὺς στύλους καταχρυσώσεις χρυσίῳ·
καὶ τοὺς δακτυλίους ποιήσεις χρυσοῦς,
εἰς οὓς εἰσάξεις τοὺς μοχλούς.
Καὶ καταχρυσώσεις τοὺς μοχλοὺς χρυσίῳ.
|
29
Τοὺς στύλους αὐτοὺς θὰ τοὺς
ἐπιχρυσώσῃς. Τοὺς δακτυλίους,
ἀπὸ τοὺς ὁποίους θὰ διέρχωνται
οἱ μοχλοί, θὰ τοὺς κάμῃς
χρυσοῦς. Καὶ τοὺς μοχλοὺς ἐπίσης
θὰ ἐπιχρυσώσῃς.
|
29
Καὶ θὰ καλύψῃς τοὺς στύλους μὲ
πολὺ χρυσάφι, τοὺς δὲ κρίκους, μέσα ἀπὸ
τοὺς ὁποίους θὰ περᾴσῃς τὰ
κοντάρια, θὰ τοὺς κατασκευάσῃς ἀπὸ
χρυσάφι. Θὰ καλύψῃς ἐπίσης μὲ πολὺ
χρυσάφι καὶ τὰ ξύλινα κοντάρια.
|
30
Καὶ ἀναστήσεις τὴν σκηνὴν κατὰ
τὸ εἶδος τὸ δεδειγμένον σοι ἐν
τῷ ὄρει. |
30
Θὰ στήσῃς τὴν σκηνὴν σύμφωνα
μὲ τὸ ὑπόδειγμα, τὸ ὁποῖον
σοῦ ἐδείχθη εἰς τὸ ὄρος
Σινᾶ. |
30
Θὰ ἀνεγείρῃς δὲ τὴν Σκηνὴν
συμφώνως πρὸς τὸ πρότυπον, πού σοῦ
ἐδείχθη εἰς τὸ ὅρος Σινᾶ.
|
31
Καὶ ποιήσεις καταπέτασμα ἐξ ὑακίνθου,
καὶ πορφύρας, καὶ κοκκίνου κεκλωσμένου,
καὶ βύσσου νενησμένης. Ἔργον ὑφαντὸν
ποιήσεις αὐτὸ Χερουβίμ.
|
31
Θὰ κατασκευάσῃς καταπέτασμα ἀπὸ
στριμμένον νῆμα χρώματος κυανοῦ, βαθέος
ἐρυθροῦ καὶ κοκκίνου. Τὸ ὕφασμα
θὰ εἶναι ἀπὸ γνεσμένον λινόν.
Θὰ ὑφάνῃς δὲ εἰς αὐτὸ
μορφὰς Χερουβίμ. |
31
Θὰ κατασκευάσῃς καὶ ἕνα παραπέτασμα
μὲ πολύτιμον ὕφασμα ἀπὸ γνεσμένα νήματα
πορφύρας μὲ χρῶμα γαλάζιο, ξανθοκόκκινο καὶ
βαθὺ κόκκινο καὶ ἀπὸ λευκὰ γνεσμένα
νήματα βύσσου. Θὰ ὑφάνῃς δὲ ἐπάνω
του μὲ τρόπον ἐπιδέξιον μορφὰς Χερουβίμ.
|
32
Καὶ ἐπιθήσεις αὐτὸ ἐπὶ
τεσσάρων στύλων ἀσήπτων κεχρυσωμένων
χρυσίῳ. Καὶ αἱ κεφαλίδες αὐτῶν
χρυσαῖ, καὶ αἱ βάσεις αὐτῶν
τέσσαρες ἀργυραῖ.
|
32
Τὸ καταπέτασμα αὐτὸ θὰ κρεμάσῃς
ἀπὸ τέσσαρας ἐπιχρυσωμένους
στύλους ἀσήπτου ξύλου. Αἱ κεφαλαὶ
αὐτῶν θὰ εἶναι χρυσαῖ καὶ
αἱ τέσσαρες βάσεις των ἀργυραῖ.
|
32
Καὶ θὰ κρεμάσῃς τὸ Καταπέτασμα ἐπάνω
εἰς τέσσαρας στύλους ἀπὸ ξύλα, ποὺ
δεν σαπίζουν, ἐπιχρυσωμένα μὲ καθαρὸ χρυσάφι.
Εἰς τὴν κορυφήν των οἱ στῦλοι
θὰ ἔχουν χρυσα κιονόκρανα (σὰν κεφαλάκια),
αἱ δὲ τέσσαρες βάσεις των θὰ εἶναι
ἀπὸ ἀσῆμι. |
33
Καὶ θήσεις τὸ καταπέτασμα ἐπὶ
τῶν στύλων. Καὶ εἰσοίσεις ἐκεῖ
ἐσώτερον τοῦ καταπετάσματος τὴν
κιβωτὸν τοῦ μαρτυρίου. Καὶ διοριεῖ
τὸ καταπέτασμα ὑμῖν ἀνὰ
μέσον τοῦ ἁγίου καὶ ἀνὰ
μέσον τοῦ ἁγίου τῶν ἁγίων.
|
33
Τὸ καταπέτασμα θὰ τὸ κρεμάσῃς
εἰς τοὺς στύλους, ὄπισθεν τοῦ
καταπετάσματος, εἰς τὸ ἐσωτερικὸν,
θὰ τοποθετήσῃς τὴν Κιβωτὸν τοῦ
Μαρτυρίου. Τὸ καταπέτασμα θὰ χωρίζῃ
τὰ Ἅγια ἀπὸ τὰ Ἅγια τῶν
Ἁγίων. |
33
Θὰ κρεμάσῃς λοιπὸν τὸ Καταπέτασμα
εἰς τοὺς στύλους. Καὶ ἐκεῖ,
εἰς τὸ ἐσωτερικὸν μέρος, ὀπίσω
ἀπὸ τὸ ὑφαντὸν αὐτὸ
παραπέτασμα, θὰ βάλῃς τὴν Κιβωτὸν
τοῦ Μαρτυρίου. Τὸ Καταπέτασμα αὐτὸ
θὰ χωρίσῃ διὰ σᾶς τὴν Σκηνὴν
εἰς δύο, εἰς τὸν χῶρον ποὺ λέγεται!
Ἅγια καὶ εἰς τὸν χῶρον ποὺ
λέγεται Ἅγια τῶν Ἁγίων.
|
34
Καὶ κατακαλύψεις τῷ καταπετάσματι
τὴν κιβωτὸν τοῦ μαρτυρίου ἐν
τῷ ἁγίῳ τῶν ἁγίων.
|
34
Ἔτσι, μὲ τὸ καταπέτασμα αὐτὸ
θὰ ἀποκρύψῃς ἀπὸ τὰ
ἱμάτια τῶν ἀνθρώπων τὴν
Κιβωτὸν τοῦ Μαρτυρίου, ἡ ὁποία
θὰ εὑρίσκεται εἰς τὰ Ἅγια
τῶν Ἁγίων. |
34
Καὶ θὰ κρύψῃς ἀπὸ τὰ βλέμματά
σαςμὲ τὸ Καταπέτασμα τὴν Κιβωτὸν τοῦ
Μαρτυρίου εἰς τὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων.
|
35
Καὶ θήσεις τὴν τράπεζαν ἔξωθεν
τοῦ καταπετάσματος καὶ τὴν λυχνίαν
ἀπέναντι τῆς τραπέζης ἐπὶ
μέρους τῆς σκηνῆς τὸ πρὸς νότον
καὶ τὴν τράπεζαν θήσεις ἐπὶ
μέρους τῆς σκηνῆς τὸ πρὸς βορρᾶν.
|
35
Ἔξω ἀπὸ τὸ καταπέτασμα θὰ
τοποθετήσῃς τὴν τράπεζαν τῆς
Προθέσεως καὶ ἀπέναντι τῆς τραπέζης
τὴν ἐπτάφωτον λυχνίαν πρὸς τὸ
νότιον μέρος τῆς σκηνῆς. Εἰς
τὸ βόρειον μέρος θὰ τοποθετήσῃς
τὴν τράπεζαν. |
35
Θὰ τοποθέτησῃς δὲ εἰς τὸν χῶρον,
ποὺ εἶναι ἔξω ἀπὸ τὸ καταπέτασμα,δηλαδὴ
εἰς τὰ Ἅγια, τὴν Τράπεζαν τῆς
προθέσεως τῶν ἄρτων. Θὰ βάλῃς ἐκεῖ
καὶ τὴν ἑπτάφωτον Λυχνίαν ἀπέναντι
ἀπὸ τὴν Τράπεζαν πρὸς τὸ νότιον
μέρος τῆς Σκηνῆς, ἐνῷ τὴν Τράπεζαν
θὰ τὴν τοποθτήσῃς πρὸς τὸ
βόρειον μέρος τῆς Σκηνῆς. |
36
Καὶ ποιήσεις ἐπίσπαστρον τῇ
θύραν τῆς σκηνῆς ἐξ ὑακίνθου
καὶ πορφύρας καὶ κοκκίνου κεκλωσμένου
καὶ βύσσου κεκλωσμένης, ἔργον ποικιλτοῦ.
|
36
Θὰ κατασκευάσῃς εἰς τὴν θύραν
τῆς σκηνῆς τοῦ Μαρτυρίου ἕνα
ἄλλο παραπέτασμα ἀπὸ ὕφασμα
ἐκ στριμμένου νήματος χρώματος κυανοῦ,
βαθέος ἐρυθροῦ καὶ κοκκίνου.
Αὐτὸ θὰ εἶναι ἐξαίρετον
λινὸν ὑφασμα, ἀπὸ στριμμένον
νῆμα, ἔργον εἰδικοῦ διακοσμητοῦ.
|
36
Θὰ κάμῃς καὶ διὰ τὴν εἴσοδον
τῆς σκηνῆς ἕνα παραπέτασμα μὲ γνεσμένα
νήματα πορφύρας μὲ χρῶμα γαλάζιο, ξανθοκόκκινο
καὶ βαθὺ κόκκινο καὲ μὲ λευκὰ
γνεσμένα νήματα βύσσου. Τὸ παραπέτασμα αὐτὸ
πρέπει νὰ εἶναι ἔργον ἐπιδεξίου διακοσμητοῦ.
|
37
Καὶ ποιήσεις τῷ καταπετάσματι πέντε
στύλους καὶ χρυσώσεις αὐτοὺς
χρυσίῳ, καὶ αἱ κεφαλίδες αὐτῶν
χρυσαῖ, καὶ χωνεύσεις αὐτοῖς
πέντε βάσεις χαλκᾶς. |
37
Διὰ τὸ ὕφασμα αὐτὸ θὰ
κατασκευάσῃς πέντε στύλους, τοὺς
ὁποίους θὰ ἐπιχρυσώσῃς,
ἐνῶ αἱ κεφαλαὶ αὐτῶν,
τὰ κιονόκρανα, θὰ εἶναι χρυσᾶ,
αἱ δὲ πέντε αὐτῶν βάσεις
θὰ εἶναι χυταὶ ἀπὸ χαλκόν.
|
37
Θὰ κατασκευάσῃς δὲ διὰ τὸ παραπέτασμα
αὐτὸ καὶ πέντε στύλους καὶ θὰ
τοὺς ἐπιχρυσώσῃς με καθαρὸ χρυσάφι.
Τὰ δὲ κιονόκρανα εἰς τὴν κορυφὴν
τῶν στύλων νὰ εἶναι ὁλόχρυσα. Θὰ
λειώσῃς δὲ καὶ χαλκὸν καὶ θὰ
φτιάξῃς μὲ αὐτὸν πέντε χυτὰς
βάσεις διὰ τοὺς στύλους. |